Bygget börjar <3

Soliga marsdagar och nu börjar det ta form! Stödpinnar är förankrade djupt i jorden och spalje´n börjar komma på plats på ena sidan i det som skall bli sommarens berså och kaffegrotta! Jag är riktigt nöjd med spalje´n i naturligt kvistmaterial vi hittade!
För att få plats fick vi flytta på en enorm svartvinbärsbuske och en hel del aster och klint. Busken fick ett nytt hem direkt, men perennerna ligger och avvaktar mer design innan jag vet var de får sin plats.
Jorden verkar riktigt lovande, djup sandblandad lera som jag skall förbättra med kompost och kogödsel. Och varje gång jag är där hittar jag nytt som kommer upp, de senaste fynden är mynta och rabarber + en pion som verkar lite svag i konkurrensen i perenna och ogräsbården. Den skall nog få lite mer kärlek tror jag <3
 
 
 

Kommentera här: